Information. Frågor och svar.

Fråga: Vem är du?
Svar: Jag är en 80-talist som gillar att skriva och har ett stort media och samhällsintresse. Just nu är jag arbetssökande efter att tidigare ha studerat media och samhälle, samt säsongsarbetat inom fotobranschen.

F: Vad kommer bloggen att inehålla?
S: Främst har jag tänkt att skriva olika texter om vad som intresserar mig inom popkultur. Spel, film och böcker med mera, men ibland kommer det säkert att dyka upp lite djupare texter av större vikt.

F: Vad är en E Tank?
S: En E Tank är ett föremål TV-spel serien Mega Man till Nintendo Entertainment System. Föremålet kunde användas till att återställa huvudkaraktären livsenergi och var ofta lite knepiga att hitta och komma åt. Vad som är intressant är hur pass strategiskt föremålet kunde användas. Väntade spelaren för länge så riskerade de att plötsligt bli av med all livsenergi och fick således börja om från banans startpunkt, men användes de för tidigt så utnyttjades inte tankens energi till fullo. Det vanligaste användningsområdet var att spara tankarna till spelens många svåra boss strider.

F: Varför E Tanken
S: Mega Man spelen är bland mina absoluta favoritspel. Spelen över lag är väldigt väldesignade och utmanande men jag gillar verkligen hur strategisk E Tanken är, om det inte redan var uppenbart av texten ovan. Men namnet funkar även väldigt bra om man ser till att bloggen kommer handla om mina tankar och funderingar, främst inom media och popkultur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar